بسیج ما
فداییان امام خامنه ایی

یاقائم آل محمد(عج)
منوی اصلی
مطالب پیشین
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان

آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 112
بازدید دیروز : 782
بازدید هفته : 1671
بازدید ماه : 2137
بازدید کل : 12896
تعداد مطالب : 52
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


روزشمار فاطمیه



ابر برچسب ها
در (8) ,  تهاجم فرهنگی (6) ,  ماهواره (5) ,  دختروپسر" (5) ,  زن وشوهر (5) ,  جنگ نرم (5) ,  زندگی (5) ,  "اثرات (5) ,  به (5) ,  "عوامل (5) ,  خوشبختی (5) ,  خانواده" (5) ,  "حدیث (4) ,  آیت الله (4) ,  از (4) , 
ارسال شده در جمعه 29 اسفند 1398 ساعت 12:48 توسط . . .


 

 

 

خواستـم فاطمه نـویسم که / واژه هــایــم به دست و پــا افتــاد
تــا نوشتــم بـه صفحــه یا زهـــرا / قلـمــم در بــرابــرم جــان داد

 

 

***

هــــر کجـــا شانه ی دیــوار بـه در نزدیک است
هـــر کسی پشت در افتد به خطر نزدیک است
گــاه یــک میــخ چــنــان تکـیـــه بــه پهلــو دارد
آنـچـنــان که سر یــک نیزه به سر نزدیک است
کـــوچه هــر قدر که باریـک شــود دستی هـم
بـــــر ســـر و صورت یـک راهگــذر نـزدیک است
مـــن از ایــن وا ابـــتـا گــفـــتــن او فهــمیـــدم
کــه همیـن فاطمه خیلی به پدر نــزدیک است
گــریه های تــو در ایــن شهـر به سر می آیــد
از در سوختــه پــیـداست ، سفر نـزدیک است
بـیــش از یــک نفـر این ظلم به بـار آورده است
صــحنــه ی جرم ولـی به دو نفـر نـزدیک است
نــوبتــی بـاشد اگــر نـــوبت فــردا شدن است
بگذر ای شب،شب تیره،که سحر نزدیک است
عــاقـــبــت منـتـقــم خـــون شــمـــا مـی آیــد
مــادرم ، وعـــده ی دیـــدار پســر نزدیک است

 



ارسال شده در دو شنبه 4 اسفند 1398 ساعت 16:31 توسط . . .


السلام علیک یا فاطمه الزهرا(س)



ارسال شده در شنبه 11 بهمن 1398 ساعت 16:28 توسط . . .


نه سردار! روي قبرهايشان مي نويسيم به درك واصل شده

توسط موشكهايي كه توسط " شهيدي " ساخته شده بود كه مي خواست " اسرائيل را نابود كند ".

شادی روح شهید تهرانی مقدم "صلوات"

 



ارسال شده در جمعه 10 بهمن 1398 ساعت 13:8 توسط . . .


 

 

«وَلاَ تَقْتُلُواْ أَوْلادَکُمْ خَشْیَةَ إِمْلاقٍ نَّحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِیَّاکُم» [اسراء آیه 31]
 
و از بیم تنگدستى فرزندان خود را نکشید. ماییم که به آن‌ها و شما روزى مى‌‏بخشیم.»


ارسال شده در جمعه 10 بهمن 1398 ساعت 12:41 توسط . . .


شهید آوینی:

"کربلا " به رفتن نیست

به شدن است !

اگربه رفتن بود

شمرهم " کربلایی " است .

 

شادی ارواح طیبه شهدا و امام شهدا " صلوات "



ارسال شده در چهار شنبه 1 بهمن 1398 ساعت 21:3 توسط . . .


" اثرات ماهواره بر جامعه ما  "

 

 عادی نمودن رابطه دختر و پسر

دختر و پسری که با هم دوست هستند و بی هیچ مشکلی با هم در ارتباط اند بعد هم ازدواجی سر بگیرد یا نه و این یعنی عادی سازی؛ یعنی القاء صحیح بودن این گونه روابط بین جوانان. گویا آنچه حرام است و بد، فقط موردی است که پسر عاشق باشد و دختر متنفر؛ اما اگر هر دو به این رابطه راضی باشند به ویژه از طرف دختر، همین علاقه و رضایت طرفینی، مجوزی خواهد بود برای با هم بودن. نارضایتی والدین هم مهم نیست؛ اصلا کسی نباید اعلام نارضایتی کند؛ زیرا میدان داری عنصری به نام احساسِ ترحم در این داستان ها سبب می شود هر کس با این ارتباط مخالفت کند در نظر بیننده محکوم شود.

بدیهی است که در اسلام، ارتباط بین دو نامحرم آن هم در سن جوانی با چاشنی تند عشق و محبتِ پیدا و کشش جنسیِ پنهان، بسیار سخت و محدود تعریف شده است.

این دو اگر خواسته باشند نسبت به هم عشق ورزی کنند باید پیش از هر ارتباطی، با یکدیگر محرم شده باشند(با عقد موقت یا عقد دائم) نه بعد از آن. عقد یک ماه دیگر به هیچ وجه مجوز ارتباط یک ماه قبلش نمی شود. هیچ کدام از فقهای عظام نیز فتوا به محرمیت بین دو نامزد یا دو عاشق دلباخته را نیز صادر نکرده اند تا با آن بتوان این روابط را توجیه کرد و مقبول دانست.

بدیهی است که تلویزیون جمهوری اسلامی هم باید به جای ارائه تصویر خوب و یا حداقل عادی از این روابط، تلاش کند تا با عنایت به آموزه های دینی این روابط را به گونه ای نشان دهد که بدی و حرمت آن را مخاطب با جان و دل درک کند همان گونه که می بیند و می پذیرد که دروغ و خیانت بد است.

 آرایش های تند و شهوانی

در برنامه‌ های شبکه های ماهواره ای فارسی زبان، آرایش های تند و پوشش نامناسب به عنوان یک عادت و عرف مطرح می شود تا جایی که عملاً این گزاره جا بیفتد که چهره ی بدون آرایش اساساً توهین به مخاطبان و کسانی است که با انسان در تعامل اجتماعی‌اند؛ این در حالی است که در احکام اسلامی گرچه پوشاندن قرص صورت و دست ها تا مچ واجب نیست؛ اما این به معنای آزادی مطلق در نمایش چهره و صورت نیست.

فاصله گرفتن از چهره پردازی های تند، نه ضربه ای به ظاهر برنامه می زند و نه ضعفی را در محتوا ایجاد می کند. مدیران و تصمیم گیران تلویزیون حقیقتاً باید این حکم شرعی را به عنوان یک اصل فقهی مورد توجه قراردهند و با نگاهی فعالانه و نه منفعلانه سعی کنند تا بر فرهنگ پوشش و آرایش کشور اسلامی اثر بگذارند نه آن که خود به بهانه ی بازتاب واقعیت های جامعه تصویرسازیهایی داشته باشند که با روح دین و روال کار متدینین در تضاد است.



برچسب ها : "ماهواره, بدحجابی, روابط دختروپسر",


ارسال شده در یک شنبه 7 دی 1398 ساعت 21:30 توسط . . .


سوال : در مقام مشورت چه توصیه‌هایی به پسران جوان برای ازدواج راحت‌تر و موفق دارید؟




پاسخ :

برخی ازدواج را آغاز زندگی مشترک، شروع دوره‌ی از «من» گذشتن و به «ما» رسیدن و گام نخست در تشکیل اولین کانون اجتماعی (خانواده) تعبیر می‌کنند که البته همه درست است و شاید اگر بخواهیم به این مقوله ریشه‌ای‌تر نگاه کنیم، ازدواج آغاز زندگی است و نه تولد. چرا که تا زوجی نباشد، تولدی نیز نخواهد بود.

محبوبیّت و مقبولیت ازدواج بین همه مردم جهان در ادیان، فرهنگ‌ها و ملیّت‌های متفاوت، حاکی از جایگاه عقلی و فطری این مرحله‌ی مهم از زندگی می‌باشد و به همین دلیل در اسلام همه مراتب آن، از انتخاب گرفته، تا ازدواج و تداوم زندگی مشترک – از نیاز عاطفی و روانی پسر و دختر گرفته تا نیاز جنسی و ...، همه مورد توجه ویژه و بالتبع دستورات و رهنمودهای خاص قرار گرفته است. لذا بحث در این خصوص مفصل است و نمی‌شود کلّی‌گویی نمود و یا فقط به جنبه‌ی از آن توجه داشت. اما [به ویژه با توجه به شرایط امروز] از کاربران جوان و محترم تقاضا می‌شود به چند محور ذیل توجه بیشتری داشته باشند:

*- همه کارهای یک مؤمن باید برای خدا و بالتبع مطابق امر و نهی خدا انجام پذیرد. ازدواج نیز از مهم‌ترین امور و مراحل زندگی انسان است که نقش مستقیمی در ساختار زندگی دنیوی و نتیجه‌ی اُخروی آن دارد، لذا باید سعی شود برای خدا، یعنی «هدف گرفتن تقرب به خدا» ازدواج صورت پذیرد. هدف همیشه راه و چه باید کردها و چه نباید کردها را خودش تبیین و مشخص می‌کند. مثلاً در موضوع انتخاب، بدیهی است که کسی برای رسیدن به این هدف والا، در پارتی، کافی‌شاپ، میهمانی، پارک و چت همسر انتخاب نمی‌نماید.

*- قبل از به اصطلاح عاشق شدن، با عقل، فکر، درایت، همّت و برنامه به دنبال یافتن همسر مناسب باشید. این عشق‌ها اولاً عشق نیست، ثانیاً حتماً (غالباً) مقدمه نادرستی دارد، ثالثاً عشق کور می‌کند و رابعاً چه بسا عاشق شوید و نتوانید با او ازدواج کنید. لذا عمر و فرصت‌هایتان را  به هدر داده و اعصاب و روان‌تان نیز به هم می‌ریزد و البته به خود و او نیز ظلم می‌کنید.

*- سعی کنید در هر سطحی هستید، «کُفو»، یعنی همتای خود را بیابید. همتا فقط این نیست که اگر شما مسلمان، ولایی و انقلابی هستید، او هم باشد [هر چند که این اصل اول است]، بلکه گاه حتی همشهری بودن نیز مهمّ است (البته نه همیشه و برای همه).

به عنوان مثال کفویّت در تحصیل: دختران ابتدا در سال‌های مناسب جوانیی ازدواج نمی‌کنند تا به دانشگاه بروند، بعد هم ازدواج نمی‌کنند تا فارغ التحصیل شوند، بعد که دیگر شرایط جوانی و سنّ را از دست می‌دهند، حتی حاضر می‌شوند با یک زیر دیپلم نیز ازدواج کنند! به ندرت ازدواج موفقی می‌شود و اغلب به اختلاف می‌انجامد. پس انتخاب همتا، به لحاظ دینی، فرهنگی، اقتصادی و... یک اصل است.

*- مانند دخترانی که خواهان یک پسر ثروتمند هستند، به ثروت دختر و پدرش چشم ندوزید. اصرار نداشته باشید که حتماً همسر شما شاغل شود و شما را در هزینه‌های زندگی یاری نماید. خانه‌داری (همسر و فرزند داری) خودش مقدس‌ترین، شریف‌ترین و سخت‌ترین شغل است، اما اگر احیاناً شاغل بود، شما حق ندارید که روی درآمد او حساب کنید. این نگاه و محاسبه خودتان را خوار می‌کند. اگر همسر (زن) شاغل بود و ماهانه میلیون‌ها تومان درآمد نیز داشت، تأمین و هزینه‌های زندگی (همسر و فرزندان) بر عهده‌ی مرد است. نفقه بر مرد واجب است.

از ظریفی پرسیدند: سنّ و سالت بالا می‌رود، چرا ازدواج نمی‌کنی؟ گفت: دنبال یک دختر خانه‌دار می‌گردم و هنوز گیر نیاوردم. و فوری افزود: منظورم از خانه‌دار این است که حتماً خانه داشته باشد.

*- با قاطعیت تمام مهریه بالا را نپذیرید. پذیرفتن مهریه‌ی بیش از توان، نه تنها امتیازی نیست، بلکه نشان از سطحی‌نگری، بی‌فکری و گاه بی‌شخصیتی دارد. چرا که کار غیر معقولی است و البته مشکلات فراوانی نیز به وجود می‌آورد، چرا که بعد از پذیرش، دیگر حق او طلب اوست که هر گاه بخواهد حق دارد مطالبه نماید و به محض مطالبه نیز اختلافات و مشکلات شروع می‌شود، گویی که مهریه فقط برای روی کاغذ بوده است.

*- متقابلاً درخواست و تقاضای جهیزیه بالا نداشته باشید. دختر و خانواده‌اش وظیفه‌ای ندارند که آخرین مُدل و جدیدترین سیستم‌های وسایل خانگی را برای شما تهیه کنند. اگر در شهرستانی زندگی می‌کنید که جهیزیه را داماد تأمین می‌کند، به هیچ وجه زیر بار فهرست دستوری نروید. هم چنین است اجبار به تهیه‌ی سرویس گران‌قیمت یا برگزاری مراسم پر هزینه.

جوانان باید این سنّت‌های غلط را خودشان بشکنند تا ازدواج راحت‌تر و سالم‌تر صورت پذیرد و ماندنی‌تر گردد.

*- در مجموع عاقلانه، متین، فکر شده و با برنامه‌ریزی عمل کنید و به نظر بزرگ‌ترها و به ویژه پدر و مادر که حتماً خیر شما را می‌خواهند و حتی اگر عوام باشند، باز تجربه‌ی آنها بیشتر از شماست، توجه ویژه داشته باشید. و در نهایت آن که سخت نگیرید. دنبال یک مَلَکه نباشید، چون شما مَلَک نیستید، دنبال پری دریایی نباشید، چون اصلاً وجود خارجی ندارد، دنبال ملکه‌ی زیبایی نباشید، چون اولاً خودتان حضرت یوسف (ع) نیستید و ثانیاً جوانی و زیبایی به حد زندگی پایدار نیست.

البته چنان چه ابتدا بیان شد، نکات بسیار است که در این فرصت مختصر مجال ذکر آنها نمی‌باشد. 

 



ارسال شده در شنبه 6 دی 1398 ساعت 20:22 توسط . . .


 

 

وقتی شما در این فضاها تصاویر، دل نوشته ها، نظرات، احساسات و ... با افراد نامحرم به اشتراک می گذارید و یا با آنها گفتگو می کنید آیا در این گونه ارتباطات داد و ستد عاطفی رخ می دهد یا خیر؟


    
    

  همه ی آدم ها نسبت به خود، خودآگاهی دارند ولی مدام توجیه می کنند. می گویند ما در محیط های مجازی یکدیگر را نمی بینیم. پس می توانیم هر حرفی را راحت بزنیم.

یک سوال از این افراد؛ وقتی شما در این فضاها تصاویر، دل نوشته ها، نظرات، احساسات و ... با افراد نامحرم به اشتراک می گذارید و یا با آنها گفتگو می کنید آیا در این گونه ارتباطات داد و ستد عاطفی رخ می دهد یا خیر؟

 

 

 

  وقتی که شما از انواع تصاویر و کلمات و روش هایی که در محیط های دیجیتال است استفاده می کنید برای اینکه احساس و حالات فکری و روحی خود را به طرف مقابل منتقل کنید در او هیچ حسی را ایجاد نمی کنید؟ در حقیقت قبل از اینکه شما با فکر او ارتباط برقرار کنید در دل و احساس او جا باز کرده اید.

این جا باز کردن در احساس و دل فرد نامحرم همان حریم حرامی است که شما وارد شده اید. من اجازه ی داد و ستد عاطفی به این عنوان که دل کسی را از آن خود بکنم ندارم. قطعاً من باید برای یک ارتباط سالم حرکت کنم. ارتباطی که فرصت فکر، اندیشه و عمل صالح و کارهای خوب و زیبا را بدهد

 

 

 

 

ظاهراً گاهی اوقات ما وارد فضاهای مجازی می شویم و گفتگو های علمی و اعتقادی می کنیم. اما این فضاها ایجاد اعتیاد می کند. یعنی فرد مدام به دنبال این است که وارد آن شده با افراد مختلف گفتگو کند ونظرات آنها را داشته باشد. به این گفتگو کردن ها به عنوان یک رفتار ویژه ی روشنفکرانه و عالمانه نگاه می کند. این نقابی است که هوس بر روی رفتارهای ما می زند. اگر قصد ازدواج باشد باید ما آن را صریح کنیم. اما فضای وب فضای مناسبی برای ازدواج نیست. به این خاطر که ما در فضای مجازی، شخصیت مجازی داریم. از کجا من بدانم که این کسی که خود را به عنوان یک خانم معرفی می کند واقعاً یک خانم است و از کجا مشخص است که آقا نیست. از کجا معلوم که سن و ویژگی های واقعی خود را منتقل کند. خیلی اوقات برای اینکه افراد جواب این سوال ها را پیدا کنند با یکدیگر در بیرون قرار می گذارند. در این قرار شما از کجا می دانید که این فرد همان کسی است که در فضای مجازی به شما پاسخ داده؟ شاید آن پاسخ ها را خوانده و به سر این قرار آمده است.

متأسفانه الان ما در فضای دیجیتال دچار آسیب های جدی هستیم. اصلاً اقتضای فضای دیجیتال شخصیت مجازی است. وقتی که ما با انسان ها در دنیای واقعی مواجه هستیم بسیاری از ویژگی های شخصیتی آنها را نمی شناسیم. در فضای دیجیتال که اصلاً قابلیت شناخت وجود ندارد.

در ارتباط با نامحرم قرار است که ما حریم دل و خیال یکدیگر را اشغال نکنیم. من حق ندارم که دل و فکر کسی را مشغول خود بکنم . و در دل و فکر او برای خود یک جای ویژه و ممتاز از بقیه باز کنم.

گاهی اوقات هم کسانی که به نت دسترسی ندارند از طریق پیامک وارد این آلودگی می شوند. یعنی پیامک هایی بین افراد محرم و نامحرم رد و بدل می شود که بارهای عاطفی و معنایی دارد.

اشعار و جملات ادبی که مناسبتی هم برای آن درست می کنیم. این کار زمینه ی ایجاد یک ارتباط عاطفی می شود. در حقیقت فرصت داده ایم که ضمیر ناخود آگاه ما بدون هیچ جنگی فتح شود. این یعنی پیروزی نفس و هوا و هوس ما که هنوز تربیت جدی پیدا نکرده است. به همین خاطر باید فوق العاده مراقبت کرده و با احتیاط جلو رفت.

و خلاصه اینکه ارتباط با نامحرم در فضای مجازی همان آسیب هایی را در پی خواهد داشت که فضای واقعی دارد و دوری از این آسیب ها که موجب فساد فکر و ذهن و اندیشه انسان و در نهایت موجب فنای عمر می شود امری عقلی و ضروری است.



ارسال شده در شنبه 6 دی 1398 ساعت 19:53 توسط . . .


 توصیه حضرت آیت‌الله بهجت برای زیارت امام رضا(ع)

 

... توصیه‌های مرحوم حضرت آیت‌الله العظمی محمدتقی بهجت‌(ره) از کتاب «برگی از دفتر آفتاب» در باب زیارت آن امام همام ...

1- زیارت شما قلبی باشد. در موقع ورود اذن دخول بخواهید، اگر حال داشتید به حرم     بروید. هنگامی که از حضرت رضا علیه‌السلام اذن دخول می‌طلبید و می‌گویید:
«أ أدخل یا حجة الله: ای حجت خدا، آیا وارد شوم؟»
زیارت امام رضا علیه‌السلام از زیارت امام حسین علیه‌السلام بالاتر است، چرا که بسیاری از مسلمانان به زیارت امام حسین علیه‌السلام می‌روند ولی فقط شیعیان   اثنی  عشری به زیارت حضرت امام رضا علیه‌السلام می‌آیند.

2- به قلبتان مراجعه کنید و ببینید آیا تحولی در آن به وجود آمده و تغییر یافته است یا نه؟ اگر تغییر حال در شما بود، حضرت علیه‌السلام به شما اجازه داده است. اذن دخول حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام گریه است، اگر اشک آمد امام حسین علیه‌السلام اذن دخول داده‌اند و وارد شوید.

3- اگر حال داشتید به حرم وارد شوید. اگر هیچ تغییری در دل شما به وجود نیامد و دیدید حالتان مساعد نیست، بهتر است به کار مستحبی دیگری بپردازید. سه روز روزه بگیرید و غسل کنید و بعد به حرم بروید و دوباره از حضرت اجازه ورود بخواهید.

4- بسیاری از حضرت رضا علیه‌السلام سؤال کردند و خواستند و جواب شنیدند، در نجف، در کربلا، در مشهد مقدس،- هم همین طور – کسی مادرش را به کول می‌گرفت و به حرم می‌برد. چیزهای عجیبی را می‌دید.

5- ملتفت باشید! معتقد باشید! شفا دادن الی ماشاءالله به تحقق پیوسته. یکی از معاودین عراقی غده‌ای داشت و می‌بایستی مورد عمل جراحی قرار می‌گرفت. خطرناک بود، از آقا امام رضا(ع) خواست او را شفا بدهد، شب، حضرت معصومه علیهاالسلام را در خواب دید که به وی فرمود: «غده خوب می‌شود. احتیاج به عمل ندارد!» ارتباط خواهر و برادر را ببینید که از برادر خواسته، خواهر جوابش را داده است.

6- همه زیارتنامه‌ها مورد تأیید هستند. زیارت جامعه کبیره را بخوانید. زیارت امین الله مهم است. -قلب شما- این زیارات را بخواند. با زبان قلب خود بخوانید. لازم نیست حوائج خود را در محضر امام علیه‌السلام بشمرید. حضرت علیه‌السلام می‌دانند! مبالغه در دعاها نکنید! زیارت قلبی باشد. امام رضا علیه‌السلام به کسی فرمودند: «از بعضی گریه‌ها ناراحت هستم!»

7- یکی از بزرگان می‌گوید، من به دو چیز امیدوارم؛ نخست آنکه قرآن را با کسالت نخوانده‌ام. بر خلاف بعضی که قرآن را آنچنان می‌خوانند که گویی شاهنامه می‌خوانند. قرآن کریم موجودی است شبیه عترت. دوم، در مجلس عزاداری حضرت سیدالشهداء گریه کرده‌ام.
حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی رحمة‌الله علیه مبتلا به درد چشم شدند، فرمودند: «در روز عاشورا مقداری از گِلِ عزاداری امام حسین علیه‌السلام را بر چشمان خود مالیدم، دیگر در عمرم مبتلا به درد چشم نشدم و از عینک هم استفاده نکردم!»
پس از حادثه بمب گذاری در حرم مطهر حضرت رضا علیه‌السلام حضرت به خواب کسی آمدند، سؤال شد.
«در آن زمان شما کجا بودید؟ فرمودند: کربلا بودم.»


این جمله دو معنی دارد:
معنی اول این که حضرت رضا علیه‌السلام آن روز به کربلا رفته بودند.
معنی دوم یعنی این حادثه در کربلا هم تکرار شده است. دشمنان به صحن امام حسین علیه‌السلام ریختند و ضریح را خراب کردند و در آنجا آتش روشن کردند!

8- کسی وارد حرم حضرت رضا علیه‌السلام شد، متوجه شد سیدی نورانی در جلوی او مشغول خواندن زیارتنامه می‌باشد، نزدیک او شد و متوجه شد که ایشان اسامی معصومین – سلام الله علیهم – را یک یک با سلام ذکر می‌فرمایند. هنگامی که به نام مبارک امام زمان ـ عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ رسیدند سکوت کردند! آن کس متوجه شد که آن سید بزرگوار خود مولایمان امام زمان سلام الله علیه و ارواحنا له الفداء است.

9- در همین حرم حضرت رضا علیه‌السلام چه کراماتی مشاهده شده است. کسی در رؤیا دید که به حرم حضرت رضا علیه‌السلام مشرف شده و متوجه شد که گنبد حرم شکافته شد و حضرت عیسی و حضرت مریم علیهماالسلام از آنجا وارد حرم شدند. تختی گذاشتند و آن دو بر آن نشستند و حضرت رضا علیه‌السلام را زیارت کردند.
روز بعد آن کس در بیداری به حرم مشرف شد. ناگهان متوجه شد حرم کاملاً خلوت است! حضرت عیسی و حضرت مریم علیهماالسلام از گنبد وارد حرم شدند و بر تختی نشستند و حضرت رضا علیه‌السلام را زیارت کردند. زیارت‌نامه می‌خواندند. همین زیارت‌نامه معمولی را می‌خواندند! پس از خواندن زیارت‌نامه از همان بالای گنبد برگشتند. دوباره وضع عادی شد و قیل و قال شروع شد حال آیا حضرت رضا علیه‌السلام وفات کرده است؟

10- حرف آخر این که: عمل کنیم به هر آنچه که می‌دانیم. احتیاط کنیم در آنچه خوب نمی‌دانیم. با عصای احتیاط حرکت کنیم.



برچسب ها : "توصیه, آیت الله بهجت , برای زیارت , امام رضا(ع)",


ارسال شده در شنبه 6 دی 1398 ساعت 19:17 توسط . . .


عوامل خوش‌بختی در خانواده از نظر قرآن و روایات

چکیده
نهاد خانواده، یکی از اساسی ترین ارکان جامعه ی بشری و بستر فرهنگ های گوناگون  و زمینه ساز خوش بختی و یا بدبختی انسان ها و ملت هاست. دین اسلام     نیز – هدفش که برنامه ی سعادت و تکامل بشر است - عنایت ویژه ای به سلامت، رشد و پویایی این نهاد سرنوشت ساز دارد زیرا خانواده نهادی است که بر پایه ی ازدواج  مرد و زن، شکل می-گیرد و با تولید مثل، توسعه می یابد. این نهاد، اساس       زندگی شخصیت انسان و مهم ترین عامل تکامل جامعه است، از این رو اسلام برای     تاسیس و تحکیم این نهاد سرنوشت ساز و پیش گیری از فروپاشی آن، ره نمودهای     بسیار مهمی عرضه کرده است.

تامل در این ره نمودها و مقایسه ی آن ها با آن چه در سایر مکاتب درباره ی خانواده دیده می شود، به روشنی نشان می دهد که این مکتب ریشه در وحی الهی دارد و منطبق با فطرت انسانی است و برای صیانت خانواده و پیش-گیری از فروپاشی آن، راهی جز عمل به ره نمودهای این آیین الهی نیست. ما در این مقاله به چند مورد از این عوامل از منظر قرآن و روایات می پردازیم.


مقدمه
خوش بختی در خانواده چیزی است که می توان با طرز کردار و گفتار، آن را تامین کرد زیرا خوش بختی و سعادت خرید و فروش نمی شود وگرنه فقرا هرگز شیرینی زندگی را نمی چشیدند. این طور نیست که هرگاه ثروت وجود داشته باشد، خوش بختی خود به خود از راه برسد. البته اگر بقیه ی عوامل خوش بختی جمع باشد ثروت چیزی بسیار خوب خواهد بود. به اصطلاح، ثروت برای خوش بختی علت تامه نیست تا خوش بختی ملزوم آن باشد. «بدون تردید، کانون گرم خانواده و صفای آن، با پول، شهرت و ... ارتباط مستقیم ندارد با محبت کردن به یک دیگر و با خودیاری می توانند چنان صفا و ایمانی در دل ها به وجود آورند که خروارها پول و ثروت جای آن را نگیرد.»1(البته معنای این گفته ها تشویق به فقر نیست.)

وقتی رضایت از زندگی را خوش بختی بدانیم دیگر برای سعادتمند شدن به دنبال پول و ثروت نخواهیم بود. چه بسا خانواده های فقیری که در اوج رضایت و خوش بختی به سر می برند و با همه ی ناداری های شان احساس خوش بختی می کنند، همان گونه که گفته اند: «سعادت و خوش بختی، ممکن است به انسان روی آورد. در خانه ی محقر و کوچک هم سعادت را می توان به دست آورد، بدون آن که شریک زندگی انسان، شخصی کاملا بی عیب و زیبا باشد.»2

همه چیز به چگونه نگریستن برمی گردد. گاهی داشتن ثروت و مادیات باعث اختلاف و بدبختی می شود، چنان که ویلیام جیمز در این باره می گوید: «آه اگر همه ی بشر هم داستان شده، به این پشیز ناچیز آن قدرها اهمیت نمی دادند، چه هماهنگی لذت بخشی در دنیا حکم فرما می شد. اگر علاقه به پول و افتخارات این دنیایی از روی زمین برانداخته می شد چه قدر مردم با هم دوستانه زندگی می کردند؛ به نظر من این امر، درمان همه ی دردهاست.»3

عوامل خوش بختی
«کسی که درصدد ساختن خانه ای است، قبل از ساختن، مقدمات آن را فراهم می سازد؛ زمین می-خرد، مصالح آماده می کند و طرح می ریزد تا خانه ی آینده اش کاملا مطلوب و بی عیب باشد. در زندگی نیز باید از قبل، در انتخاب اعضای خانواده و چگونه ساختن زندگی آینده بسیار دقت کرد؛ این ها از مهم ترین مسائلی است که سلامت و پای داری زندگی را تامین کرده و خوش بختی را به ارمغان می آورد.

در این بخش، برخی ملاک ها برای شروع زندگی خوب، آورده شده است:

1. دقت در انتخاب همسر

...

مشاهده کامل در "ادامه مطلب"

 



برچسب ها : "عوامل, خوشبختی, در, خانواده",

ارسال شده در چهار شنبه 16 مهر 1398 ساعت 11:11 توسط . . .


توضیحات ودلیل درادامه " مطلب "



ارسال شده در جمعه 4 مهر 1398 ساعت 12:6 توسط . . .


هشت سنت غلط ازدواج از نگاه رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی‌ها و مناسبت‌های مختلف به آسیب‌شناسی مشکلات فراروی جوانان برای ازدواج پرداخته‌اند. ایشان معتقدند موانع «فرهنگی»، بخش قابل توجهی از این مشکل اجتماعی را به خود اختصاص داده است و جوانان، خانواده‌ها و مسئولان مربوط باید در جهت رفع این موانع تلاش کنند. ایشان در آخرین اظهار نظر رسمی درباره‌ی این موضوع در دیدار دانشجویی ماه رمضان امسال فرمودند: «بعضى از تصورات و سنت‌هاى غلط در مورد ازدواج وجود دارد که اینها دست‌‌وپاگیر است، مانع از رواج ازدواج جوان‌ها است؛ این سنت‌ها را باید عملاً نقض کرد. شما که جوانید، مطالبه‌‌گرید، پرنشاطید، پیشنهادکننده‌‌ى نقض خیلى از عادت‌ها و سنت‌ها هستید، به نظر من این سنت‌هاى غلطى را هم که در زمینه‌‌ى ازدواج وجود دارد، بایستى شماها نقض کنید.»
جدول و متن زیر به هشت مورد از این سنت‌های غلط که مورد تصریح رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفته، می‌پردازد:
 
 
 
 
 
توضیحات کامل در "ادامه مطلب"
 


ارسال شده در چهار شنبه 19 شهريور 1398 ساعت 15:8 توسط . . .




ارسال شده در دو شنبه 27 مرداد 1388 ساعت 23:50 توسط . . .


امروز جمعه نیست ...

 

 

 " آقای " من ...

 

قرار نیست که فقط غروبهای " پنجشنبه " تا غروب " جمعه "

 

سراغت را بگیریم ...

 

قرار نیست فقط " جمعه ها " انتظار " ظهورت " را بکشیم ...

 

آری ...

 

" شنبه " هم می شود از " دوریت " ناله سر داد ...

 

" یکشنبه " هم می شود " انتظارت " را کشید ...

 

" دوشنبه " هم می شود دنبال " گمشده " گشت ...

 

 " سه شنبه " هم می شود با " آقا " درد دل کرد ...

 

" چهار شنبه " هم می شود به خاطر " آقا " گناه نکرد ...

 

یا بن الحسن

 

دوریت " درد " بی " درمان " است

 

 ای " پسر فاطمه "

 

امروز " جمعه " نیست اما ... " دلم " برایت " تنگ " است 

 

السلام علیک یا ابا صالح المهدی ( عج )

 

 



ارسال شده در دو شنبه 27 مرداد 1393 ساعت 23:40 توسط . . .


امام محمد باقر(ع)فرموده اند:

((پس از اینکه نوح درباره ی امتش نفرین کرد شیطان آمد و گفت:تو به من احسانی کرده ای میخواهم عوض آن را بدهم.

حضرت نوح(ع)فرمود:پناه به خدا اگر من به تو خدمتی کرده باشم،چه احسانی به کرده ام؟گفت:آری،تو نفرین کردی خدا قومت غرق نمود و دیگر کسی نماند که من گمراه کردنش را تحمل کنم،و تا قرن بعد بیاید من راحت هستم.

حضرت نوح فرمود:اینک چه پاداشی میخواهی بدهی؟

گفت:مرا در یه جا یاد کن که در این سه مورد من از هر وقت به انسان نزدیکترم:

1-وقت غضب

2-هنگام حکم کردن بین دو نفر

3-هنگامی که با زن نامحرمی نشسته ای و دیگری نیست.))1


1-مشکینی ،نصایح،ص 159



برچسب ها : "نزدیک , ترین اوقات, نزدیکی , شیطان , به انسان",


ارسال شده در دو شنبه 27 مرداد 1393 ساعت 23:34 توسط . . .


واجب فراموش شده

شخصی به محضر رسول خدا(ص) آمد و عرض کرد:به من خبر بده که بهترین کارها چیست؟!

پیامبر(ص) فرمودند:اَلایمانُ بِاللهِ؛ایمان به خدا بهترین کارهاست.

او پرسید:پس از آن چه کاری بهترین کارهاست؟؟!

پیامبر(ص) فرمودند:صِلَۀُ الرَّحِمِ؛پیوند نیک با خویشاوندان.

او پرسید:پس از آن،چه کاری برتر است؟؟؟!
پیامبر(ص) فرمودند:اَلأمرُ بِالمَعرُوفِ وَ النَّهیُ عَنِ المُنکَرِ1؛امر به معروف و نهی از منکر،پس از ایمان به خدا و صله رحم،از همه ی کارها بهتر است.


1-بحارالانوار،ج100،ص81



برچسب ها : "امر, به, معروف, نهی, از, منکر, واجب, فراموش, شده",


ارسال شده در یک شنبه 26 مرداد 1388 ساعت 23:1 توسط . . .


طی حدودا 14 سال اخیر یعنی از سپتامبر 2000 بدین سو، 1994 کودک فلسطینی در اثر حملات صهیونیست‌ها کشته شده‌اند در حالی که آمار کودکان صهیونیستی کشته شده فقط 131 نفر است. این آمار شامل جنگ یک ماهه اخیر غزه نمی‌شود.
 
 در طول تجاوز حدودا یک ماه رژیم صهیونیستی به منطقه غزه، تلفات سنگینی به مردم غزه وارد آمد. اما رسانه‌های پرشمار غربی با پوشش تبعیض‌آمیز، یا اقدام به بزرگنمایی حملات نیروهای مقاومت به رژیم صهیونیستی و سانسور تجاوزهای این رژیم به غزه می‌کردند یا در بهترین حالت، تلفات دو طرف را هم‌اندازه و یکسان نشان می‌دادند تا بدین ترتیب دو طرف را به یک اندازه، مقصر جلوه دهند.
 

البته این نوع پوشش رسانه‌های غربی، مسئله جدیدی نیست و از دیرباز شاهد سانسور جنایات صهیونیست‌ها در این رسانه‌ها بوده‌ایم.

 

اما حقیقت، با آن چیزی که رسانه‌های غربی منعکس می‌کردند بسیار فاصله دارد به طوری که از ابتدای اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها تاکنون میلیون‌ها فلسطینی آواره‌ شده و صدها هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. در مقابل، تعداد تلفات اشغالگران در اثر حملات جسته و گریخته مبارزان فلسطینی در دهه‌های اخیر آنقدر زیاد نبوده است که حتی صهیونیست‌ها و حامیان آنها بتوانند روی آن مانور رسانه‌ای انجام دهند. در ادامه به چند آمار اشاره می‌کنیم:

 

* تعداد کودکان کشته‌شده

 

طی حدودا 14 سال اخیر یعنی از سپتامبر 2000 بدین سو، 1994 کودک فلسطینی در اثر حملات صهیونیست‌ها کشته شده‌اند در حالی که آمار کودکان صهیونیستی کشته شده فقط 131 نفر است.

 
مقایسه تلفات مردم غزه و رژیم صهیونیستی
 

اکثر کودکان فلسطینی در شرایط عادی فعالیت‌های روزانه همچون در راه رفتن به مدرسه، در حال بازی، در حال خرید یا در خانه خود کشته شده‌اند بسیاری از این کودکان، در اثر مواردی چون حملات هوایی و زمینی‌ رژیم اشغالگر یا در اثر تیراندازی مستقیم سربازان صهیونیستی جان خود را از دست داده‌اند.

 

آمار کامل تعداد کودکان فلسطینی که از سال 2000 بدین سو توسط صهیونیست‌ها کشته‌ شده‌اند همراه با نام و مشخصات آنها و چگونگی کشته شدن، در گزارش انتهای خبر موجود است. (آمار سال 2014 شامل کشته‌های جنگ یک ماه اخیر نیست).

 

 

* مقایسه ویرانه‌ها

 

از زمان اشغال فلسطین در سال 1967 تاکنون، 28 هزار خانه فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی، تخریب شده است. این آمار مربوط به تخریب مستقیم خانه‌ها و واحدهای مسکونی توسط رژیم اشغالگر قدس در جهت شهرک‌سازی و کاهش جمعیت فلسطینی‌ها است؛ نه ساختمان‌هایی که در اثر بمباران‌ها و موشک‌ها منهدم شده‌اند.

 

این در حالی است که در طرف مقابل، با وجود شهرک‌سازی‌های غاصبانه و غیرقانونی گسترده صهیونیست‌ها در مناطق اشغالی، تاکنون حتی یک خانه صهیونیست‌ها نیز تحت حملات گروه‌های مقاومت، ویران نشده است. این علاوه بر سایر جرم و جنایت صهیونیست‌ها همچون اشغال موطن فلسطینی‌ها، ساختمان‌ها و خانه‌های آنها و بیرون راندن فلسطینی‌ها است. این سیاست‌ها در مجموع سبب آواره شدن میلیون‌ها فلسطینی طی دهه‌های گذشته و تجمع آنها در اردوگاه‌های کشورهای همسایه یا در سایر مناطق فلسطین همچون غزه شده که عوارضی همچون تراکم شدید جمعیت همراه با آلودگی‌های زیستی و بهداشتی فراوان شده است. 

مقایسه تلفات مردم غزه و رژیم صهیونیستی
 

البته این آمار بر مبنای آماری است که رژیم صهیونیستی به طور رسمی اعلام کرده که مطمئنا بسیار کمتر از رقم واقعی است. زیرا به عنوان مثال این رژیم، وقتی یک ساختمان چند طبقه فلسطینی‌ها را ویران می‌کند، در آمار خود آن را فقط یک واحد مسکونی ذکر می‌کند.

 

در طرف مقابل، به اذعان خود صهیونیست‌ها، طی چند دهه اشغال و به رغم حملات مبارزان فلسطینی به مناطق اشغالی، هیچ واحد مسکونی اشغالگران توسط فلسطینی‌ها ویران یا تخریب نشده است زیرا فلسطینی‌ها عمدتا اماکن نظامی صهیونیست‌ها را هدف حملات خود قرار می‌دهند.

مقایسه تلفات مردم غزه و رژیم صهیونیستی


ارسال شده در چهار شنبه 22 مرداد 1388 ساعت 23:48 توسط . . .




ارسال شده در جمعه 6 تير 1398 ساعت 9:38 توسط . . .


 

موسس اصلی «شبکه ی ماهواره ای اهل بیت» کیست؟

پس از گمانه زنی های متفاوت پیرامون موسس اصلی شبکه اهل بیت بالاخره «حسن اللهیاری» مدیر این شبکه، در اظهار نظرهای جدیدی، حقایقی را در این خصوص بیان کرد.

 

سایت جام نیوز نوشت: پس از گمانه زنی های متفاوت پیرامون موسس اصلی شبکه اهل بیت بالاخره «حسن اللهیاری» مدیر این شبکه، در اظهار نظرهای جدیدی، حقایقی را در این خصوص بیان کرد.

وی با اعتراف به این که شبکه اهل بیت از جانب "آمریکا" تاسیس شده است، به حمایت های بی دریغ از سیاست های غلط آمریکا پرداخته و آنها را توجیه نمود.

اللهیاری در گفته ای عجیب، با بیان این که "آمریکا از کشورهای اسلامی خیلی بهتر است" و با اهانت به تمامی مسلمانان، به مخالفت با دستور قرآن کریم پرداخت:

آیات نورانی قرآن کریم در سوره ممتحنه (آیه 1) می فرماید: «یـا أیـها الذین آمنوا لاتتخذوا عدوى و عدوکم اولیاء تلقون الیـهـم بـالمـودة و قـد کـفـروا بـمـا جـاءکـم مـن الحـق...

اى کسانى که ایمان آورده اید دشمن مرا و دشمن خودتان را دوسـتـان خـود مـگـیـریـد، آیا مراتب دوستى خود را به ایشان تقدیم مى کنید با اینکه به شـریـعـتـى کـه بـراى شـمـا آمـده و حـق اسـت کـفـر مـى ورزنـد»

این "روحانی نما" که پیش از این سابقه اهانت به شیعیان و مردم انقلابی بحرین را دارد، ضمن تمجید از حضور آمریکا در افغانستان و انکار جنایت های این کشور در منطقه، تطهیر چهره استکبار جهانی را نیز به کارنامه عملکرد تفرقه افکنانه و آمریکایی خود افزود.

این شیخ لس آنجلس نشین، که با اهانت های مکرر به مراجع تقلید، ادعای مرجعیت را نیز در پرونده خود دارد، بدون در نظر گرفتن خشونت های نظام آمریکا بر مردم این کشور و فراموشی جریان هایی نظیر وال استریت و آدم سوزی فرقه داوودی ها در آمریکا، به تعریف از عملکرد دولتمردان آمریکا پرداخته و آزادی بیان در این کشور را ستود.

این در حالی است که حسن اللهیاری چغچرانی، هیچ گاه در شبکه خود، تاکنون درمورد توهین های انجام شده در آمریکا نسبت به اسلام همانند قرآن سوزی، اسلام هراسی و... هیچ واکنشی نشان نداده بلکه آن را مسئله ای بی ربط به وظایف دینی خود می داند.

منبع: سایت شبکه خبر



ارسال شده در پنج شنبه 5 تير 1388 ساعت 14:36 توسط . . .


اگرگروه داعش بخواهدبه قبور امامان(ع)توهین کنند

ویابه ایران کوچکترین تعرضی کند،پس ازکسب اجازه

از ولی امرمسلمین داعش رانابودکرده ونمازشکررادربقیع خواهیم خواند.



ارسال شده در پنج شنبه 5 تير 1388 ساعت 13:46 توسط . . .


 

وطن پرستو بهار است

و اگر بهار مهاجر است ، از پرستو مخواه که بماند.

ای شهدا برای ما فاتحه ای بخوانید که شما زنده اید و ما مرده...

زندگی زیباست، اما شهادت ازآن زیباتر است.

سلامت تن زیباست اما پرنده عشق، تن را قفسی می بیند که در باغ نهاده باشند...

راز خون را جز شهدا در نمی یابند.گردش خون در رگ های زندگی شیرین است ،

 اما ریختن آن در پای محبوب شیرین تر است و نگو شیرین تر، بسیار شیرین تر است.

راز خون در آن جاست که همه حیات به خون وابسته است.

 

شهید قلم : سید مرتضی آوینی



ارسال شده در دو شنبه 19 خرداد 1393 ساعت 22:1 توسط . . .


      منتظرانی که اهل جهاد وشهادت ومبارزه نیستند،خواسته یا ناخواسته،منتظرامام غائب اند نه امام قائم!!

 

        مطلوب اینان غائب آل محمد(ص)است نه قائم آل محمد(ص)

       

                             آیت الله جوادی آملی



برچسب ها : "غائب, آل, محمد, غائم, آیت الله, جوادی آملی, جهاد, مبارزه, شهادت",


ارسال شده در پنج شنبه 8 خرداد 1388 ساعت 23:14 توسط . . .


این عکس جایی برای حرف نمی گذارد.

ولی

آقاجان ای کاش همه ی مسئولان نظام ذره ایی ساده زیستی را ازشمایادمیگرفتند.



برچسب ها : "کفش های, اعیانی, امام خامنه ایی(دامت برکاته)",


ارسال شده در سه شنبه 6 خرداد 1393 ساعت 16:9 توسط . . .


می خواست برگرده جبهه. بهش گفتم: پسرم! تو به اندازه ی سنّت خدمت کردی.بذار اونایی برن جبهه که نرفته اند.

چیزی نگفت و ساکت یه گوشه نشست . . .

وقت نماز که شد، جانمازم رو انداختم که نماز بخونم؛ دیدم اومد و جانمازم رو جمع کرد!

خواستم بهش اعتراض کنم که گفت: این همه بی نماز هست!

اجازه بدید کمی هم بی نمازا نماز بخونند!!

دیگه حرفی واسه گفتن نداشتم. خیلی زیبا، بجا و سنجیده جواب حرفِ بی منطق من رو داد . . .



برچسب ها : "جبهه, نکاز, داستان, شهید",


ارسال شده در یک شنبه 31 فروردين 1393 ساعت 13:25 توسط . . .


آیت الله بهجت:

ما براى اوقات خواب خود افسوس مى ‏خوريم كه چرا براى نماز شب بيدار نمى ‏شويم.
در صورتى كه اوقات بيدارى را به غفلت مى ‏گذرانيم!
زيرا اگر در بيدارى به توجّه و بندگى مشغول بوديم، توفيق بيدارى شب را نيز براى تهجّد و خواندن نافله‏ ى شب و تلاوت قرآن پيدا مى‏ كرديم.



برچسب ها : "نماز, نافله, آیت الله, بهجت, غفلت",


ارسال شده در یک شنبه 31 فروردين 1393 ساعت 12:37 توسط . . .


شهیدچمران:

 

پروا کنید تا پرواز کنید.

 

شادی روح شهداوامام شهدا"صلوات"



برچسب ها : "شهیدچمران, پرواز",


ارسال شده در یک شنبه 31 فروردين 1393 ساعت 12:29 توسط . . .


بسم الله الرحمن الرحیم

نوجوان ها و جوان ها باید ملتفت باشند که همچنانی که خودشان در این سن هستند و روز به روز به سن بالا می روند، علم و ایمانشان هم باید همین جور باشد، مطابق این باشد، معلوماتشان، از همان کلاس اول علوم دینیه، به بالا برود، ایمانشان ملازم با همین علمشان باشد.

باید بدانید اینکه ما مسلمانها، امتیازی از غیر مسلمانها نداریم الا به قرآن و عترت، و الا ما هم مثل غیر مسلمانها می شویم. اگر ما قرآن نداشته باشیم، مثل غیر مسلمانها هستیم، اگر ما عترت را نداشته باشیم، مثل مسلمانهایی که اهل ایمان نیستند هستیم.

متن کامل در "ادامه مطلب"



برچسب ها : "آیت الله, بهجت, توصیه, به, جوانان, نوجوانان, توصیه دینی",

ارسال شده در یک شنبه 31 فروردين 1393 ساعت 11:55 توسط . . .


تبیین راهبرد دشمن شناسی

«ببینیم دشمن چه خطی را دارد دنبال می کند».این فرازی از بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است؛ که اشاره به راهبرد دشمن شناسی داشته و ضرورت شناخت آحاد جامعه را از این واقعیت دو چندان می نماید.

برخی از افراد جامعه به ویژه روشنفکران مدعی نو اندیشی بر این باورند که وجود دشمن و تهدید از سوی دشمنان خارجی بعنوان خیال پردازی و بزرگ نمایی واقعیت، از سوی مسئولین حکومتی و دلسوزان نظام ساخته و پرداخته می شود و در واقعیت عمل، هیچ گونه تهدیدی در قبال ملت ایران از سوی آمریکا و کشورهای غربی وجود ندارد و این تنها خیال پردازی مسئولین میباشد...

متن کامل در"ادامه مطلب"



برچسب ها : "رابطه باآمریکا, دشمن, دشمن شناسی, روشن فکران, رهبری",

ارسال شده در سه شنبه 26 فروردين 1388 ساعت 16:9 توسط . . .


در روزها و ماه های اخیر بحث پیرامون شبکه های ماهواره ای خارج از کشور، آسیب های اجتماعی- فرهنگی آن برای جامعه وراهکارهای مقابله با تاثیرات مخرب آن، از مسائل مهم و اساسی مورد بحث در میان اندیشمندان، سیاسیون و به خصوص مجریان نهادهای دولتی ذیربط بدل شده است.

 ابعاد و اثرات کوتاه مدت و دراز مدت ماهواره به عنوان یکی از فراگیرترین و موثرترین وسایل ارتباط جمعی، همیشه دارای اهمیت بوده اما با گذشت زمان و تغییرات اساسی در شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور و جهان، هرروز به این ضرورت افزوده می شود. اگر در گذشته فقط چند شبکه ماهواره ای فارسی زبان مانند بی بی سی یا صدای آمریکا با جهت گیری و اهداف سیاسی خاص و هدایت شده از سوی دولت های انگلیس و آمریکا وجود داشت؛ اما در چند سال اخیر شبکه های با اهداف کاملا متفاوت مانند من و تو1 و2، فارسی one،pmc و... بوجود آمده اند و در مدت زمان بسیار محدود مخاطبان بسیاری در بین مردم وبه ویژه کانون های خانوادگی به خود اختصاص داده اند.

 

بنابراین جنگ نرم رسانه ای بر ضد جامعه ایرانی در ظاهر و محتوا گسترده تر شده و ابعاد بسیار وسیعی پیدا کرده است. شبکه های کمتر سیاسی جدید بیشتر به مسائل فرهنگی - اجتماعی تکیه کرده و خانواده و روابط انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه جامعه را هدف قرار داده اند. به عنوان مثال برخی از شبکه های ذکر شده با پخش فیلم و سریال های شبانه روزی اهداف زیر را دنبال می کنند:

- ترویج خانواده های بی سامان و لجام گسیخته در مقابل ساختار سنتی خانواده

- ترویج و عادی جلوه دادن خیانت زن به همسرر و البته شوهر به زن

- بی اهمیت جلوه دادن احترام به والدین

- عادی جلوه دادن رابطه جنسی دختر و پسر قبل از ازدواج تا حد باردار شدن دختر خانواده

- هویت زدایی از مفهوم خانواده به عنوان کوچکترین واحد اجتماعی مستقل و مؤثر

- عادی جلوه دادن سقط جنین برای دختران قبل از ازدواج به عنوان راه حلی طبیعی برای رفع دلهره های احتمالی در روابط جنسی دختر و پسر

- تعصب زدایی از کانون خانواده و ترویج بی تفاوتی نسبت به حریم خانواده

- ترویج مفهوم زندگی با دیگران به جای ازدواج ( جالب است بدانیم این مفهوم سالهاست در برخی تولیدات روتین تلویزیونی خودمان هم تبلیغ می شود).

- ترویج فمینیسم و کم رنگ کردن نقش مرد در جامعه در حد کسی که تنها جهت رفع نیازهای جنسی زن خلق شده است!

- مخدوش نمودن رابطه فرزندان پسر و دختر در خانواده

- افزایش تأثیر پذیری جنسی و خشونت در جوانان و نوجوانان بخصوص از طریق پخش موزیک ویدئوهای خاص

- پی ریزی و ایجاد آمادگی ذهنی تفکر شیطان پرستی در نوجوانان و جوانان



برچسب ها : "ماهواره, آثار, بد, مخرب, برخانواده",


ارسال شده در سه شنبه 25 فروردين 1393 ساعت 23:48 توسط . . .


چه کارهایی انجام دهیم تاعمری طولانی داشته باشیم؟

در "ادامه مطلب" 32 حدیث ازائمه معصومین درباره ی کارهایی که عمر را طولانی تر میکندمشاهده کنید.

  امام صادق علیه السلام :

    مَن حَسُنَ بِرُّهُ بِأَهلِهِ زادَ اللّه‏ُ فى عُمُرِهِ؛

 

    هر كس به شايستگى در حقّ خانواده ‏اش نيكى كند، خداوند عمر او را زياد مى ‏كند.

 

    كافى(ط-الاسلامیه) ج8، ص219، ح269

 



برچسب ها : "چه, کارهایی, عمر, طولانی تر, عمرطولانی, حدیث, درباره ی, طول عمر",

ارسال شده در دو شنبه 25 فروردين 1393 ساعت 23:17 توسط . . .


 

سیّد مرتضی آوینی:

 

هریک از این ترفندهایی که آمریکا دربرابر ما به کار برده است کافی است که انقلاب یا رژیمی را سرنگون کند،اما دربرابر جمهوری اسلامی از همه این مکرها جز تثبیت بیشتر ما و صدورانقلاب اسلامی به همه جهان کار دیگری برنیامده است. آنچه که به ما اینچنین قدرتی بخشیده این است که ما برخلاف همه دنیا تابع «اعتقاداتمان»هستیم نه«اقتصادمان» .



برچسب ها : "سید, مرتضی, آوینی, انقلاب, اقتصاد, اعتقادات, سرنگون, جمهوری اسلامی",


ارسال شده در دو شنبه 25 فروردين 1393 ساعت 1:36 توسط . . .


حدیث (1) رسول اكرم صلى الله عليه و آله :

اَلصَّدَقَةُ عَلى وَجهِها وَاصطِناعُ المَعروفِ وَ بِرُّ الوالِدَينِ وَ صِلَةُ الرَّحِمِ تُحَوِّلُ الشِّقاءَ سَعادَةً وَتَزيدُ فِى العُمرِ وَ تَقى مَصارِعَ  السُّوءِ؛


صدقه بجا و نيكوكارى و نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوشبختى تبديل و عمر را زياد و از مرگ بد جلوگيرى مى كند.

دردنیای امروزکه بنابه هردلیلی روابط،دیدوبازدیدومهمانی باارحام ونزدیکان کم شده وجای خودرابه ضیافت با دوستان وهمکاران و...داده است ،زیادخوشایندنبوده به همین جهت چندحدیث درباره ی اهمیت صله رحم وآثار قطع رحم گذاشتیم،انشاالله این مطلب تاثیری درخواننده داشته باشد.

میتوانید در "ادامه مطلب" این احادیث رومشاهده کنید.



برچسب ها : "حدیث, صله رحم, قطع رحم, حدیث ازمعصومین",

ارسال شده در دو شنبه 24 فروردين 1393 ساعت 23:58 توسط . . .


ا گه پرسیدم ز منطق، عشق چیست؟

در جوابم اینچنین گفت و گـــریست:

لیلے و مجنون همه افسانه اند...

عشق تفسیرے ز زهــــرا و علے ست.

 



برچسب ها : "عشق, حضرت زهرا, حضرت علی, لیلی ومجنون, عشق چیست",


ارسال شده در یک شنبه 24 فروردين 1393 ساعت 23:39 توسط . . .


هر دهه در آمريكا كتابي بنام ( اشتباهات بزرگ ) چاپ ميشود .

از خاطرات رئيس سازمان ناسا ی آمريكا كه در اين كتاب ثبت شده اين است كه وقتي فضانوردان از جو زمين خارج ميشدند، به علت عدم وجود جاذبه قادر به نوشتن گزارش نبودند. زيرا جوهر خودكار يا خودنویس بر روي كاغذ اثري نمي گذاشت .

در سال 1968 رئيس سازمان ناسا تصميم گرفت اين مشكل را حل كند و از تمام شركتهاي تجاري و پژوهشي دعوت به همكاري كرد .

سرانجام پس از 5/8 ماه زمان و حدود 11 ميليون دلار سرمايه گذاري يك شركت پژوهشي موفق شد قلمي را بسازد كه در تمامي شرايط جوي از قبيل زيرآب ، در فضا ، در سرماي شديد ،گرماي شديد و خلاصه در تمامي شرايط قابل استفاده باشد .

زماني كه اين محصول رونمايي شد وجشني در اين خصوص گرفته شد، تلگرافي از طرف سازمان فضايي روسيه به دستشان رسيد با اين متن : كار بسيار خنده داري انجام داده ايد. ما چندين سال است براي ثبت اطلاعات در فضا از مداد استفاده ميكنيم .تمام

به گفته رئيس وقت ناسا بعداز رسيدن اين تلگراف 4 ماه دفتر پژوهشي سازمان تعطيل شد

برای یک مشکل امکان دارد راه حل بسیار ساده تری هم وجود داشته باشد فقط کافیست نوع دیگری به مشکل نگاه کنیم



برچسب ها : "روسیه, آمریکا, سازمان ناسا, مداد, اختراع, تلگراف, رئیس ناسا",


ارسال شده در یک شنبه 24 فروردين 1388 ساعت 23:19 توسط . . .


فقر ، چیزی را " نداشتن " است ، ولی ، آن چیز پول نیست طلا و غذا نیست

فقر ، همان گرد و خاكی است كه بر كتابهای فروش نرفتهء یك كتابفروشی می نشیند

فقر ، تیغه های برنده ماشین بازیافت است ،‌ كه روزنامه های برگشتی را خرد میكند

فقر ، كتیبهء سه هزار ساله ای است كه روی آن یادگاری نوشته اند

فقر ، پوست موزی است كه از پنجره یك اتومبیل به خیابان انداخته میشود

فقر ، همه جا سر میكشد

فقر ، شب را " بی غذا " سر كردن نیست

فقر ، روز را " بی اندیشه" سر كردن است

 



برچسب ها : "فقر, فقیر, بی غذا, بی فرهنگی, کتیبه سه هزارساله, پول, طلا",


ارسال شده در پنج شنبه 21 فروردين 1393 ساعت 1:1 توسط . . .


در حدیثی می خوانیم: «هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است.» منظور از این شناخت، چه نوع شناختی است و در شکل گیری باور و رفتار ما چه نقشی دارد؟

پاسخ به این سوال در "ادامه مطلب"



برچسب ها : "امام زمان, شناخت امام زمان, امام عصر, مرگ جاهلیت, نشناختن امام",

ارسال شده در سه شنبه 19 فروردين 1393 ساعت 14:43 توسط . . .


با توجه به این که تولّی یعنی عقیده مندی به امامت و خلافت ائمه اطهار(ع) بعد از پیامبر اکرم(ص) و محبّت به آنان و پیروی از آنان و تبرّی یعنی دشمنی و بیزاری از دشمنان آنان از تکالیفی است که متوجه هر مسلمانی است برای تحقق آن شرائطی لازم است و آن شرائط عبارتند از:

متن کامل در"ادامه مطلب"



برچسب ها : "تولی, تبری, تولی درمذهب شیعه",

ارسال شده در سه شنبه 19 فروردين 1393 ساعت 14:14 توسط . . .


انتظار در لغت به معنی چشم داشت و چشم به راه بودن و نوعی امید به آینده داشتن است. نتیجه ای که از معنای لغوی «انتظار» به دست می‌آید این است که اگر کسی کار خیر و شایسته ای انجام داده، منتظر است تا روزی فرا رسد و پاداش کار خیرش را دریافت کند و اگر کسی عمل زشت و ناهنجاری انجام داده، منتظر کیفر آن است.

انتظار در اسلام- به ویژه مذهب تشیع- عبارت است از ایمان استوار بر امامت و ولایت حضرت ولی عصر (عج) و امید به ظهور مبارک آن حجت الهی و آغاز حکومت صالحان...   متن کامل رادر "ادامه مطلب" مشاهده کنید.

 

 



برچسب ها : "انتظار, و, اعتقاد, به, منجی, درهمه ادیان, درادیان دیگر",

ارسال شده در دو شنبه 18 فروردين 1393 ساعت 13:9 توسط . . .


دوران جوانی یکی از با ارزش ترین، متنوع ترین و پیچیده ترین چشم انداز های زندگی است. ایام جوانی دوران درخشندگی و فروغ شور و هیجان، سرور و شادی و نشاط و امید و دوران قوّت و قدرت و کار و کوشش است.

به جوانان عزیزپیشنهادمیکنم در "ادامه مطلب" حتمابخونیدواستفاده کنید.



برچسب ها : "دوره ی جوانی, جوان, جوانان",

ارسال شده در شنبه 4 آبان 1398 ساعت 13:43 توسط . . .


دربخش "ادامه مطلب" میتونیداین مقاله را که درباره نگرانی هایی که آقامون امام زمان(عج)درباره شیعیان دارند،باذکرمنابع درپایان مشاهده کنید.

پیشنهادمیکنم حتمابخونیدش خالی ازلطف نیست.



برچسب ها : "نگرانی های, حضرت, مهدی, از, شیعیان, نگرانی امام زمان",



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد